Galeria interesujących projektów z grafiki komputerowej

 

(Projekty dostępne są w postaci samorozpakowujących się archiwów)

 

 

Rok akademicki 2000/2001:

1.      M. Jedut, P. Kaczorowski, A. Knap:

X-wing kontra Tie fighter (5,2MB)                                                 


Demo prezentujące symulację walki bojowych statków kosmicznych z filmu Gwiezdne Wojny.

 

 

Rok akademicki 2001/2002:

1.      B. Jezierski, G. Kisała:

Symulator samolotu cesna (9,4 BM)                                                                   

 

Uproszczony pod względem zachowania samolotu symulator lotu umożliwiający odbycie lotu nad miasteczkiem akademickim PRz.

Obsługa programu zaprezentowana jest w konie początkowym.

 

 

Rok akademicki 2002/2003:

 

 

  1. Ł. Kliś, A. Romuzga:

Symulator promu kosmicznego (10,2 MB)                                            

Uwzględniający właściwości fizyczne promu kosmicznego symulator. Można dokonać próby dokowania do stacji kosmicznej Alpha.

 

 

Obsługa programu:

 

Sterowanie obiektami odbywa się poprzez odpowiednie znaki z klawiatury i myszkę.

 

F1 – F8 – Kamery

F1      – dynamiczna kamera, której punkt wodzący kamery znajduje się w środku wahadłowca (jest środkiem wahadłowca)

F2      - TOP – kamera pokazująca ziemię i orbity z góry

F3      - kamera przyczepiona do wahadłowca – pokazująca jego przód

F4      - kamera przyczepiona do luku wahadłowca ukazująca pozycjonowanie stacji Alfa w stosunku do wahadłowca

F5      - kamera przyczepiona do wahadłowca pokazująca jego tył

F6      - kamera dynamiczna, której punkt wodzący znajduje się w środku stacji Alfa

F7      - kamera przyczepiona do luku stacji Alfa ułatwiająca pozycjonowane obiektów względem stacji

F8      - dynamiczna kamera, której punkt wodzący znajduje się w środku Ziemi

 

F        - przejście w tryb pełnego ekranu

~       - MENU boczne pokazujące aktualne parametry wahadłowca i Stacji Alfa

A       - Axis – włączenie/wyłączenie wyświetlania współrzędnych lokalnych dla stacji Alfa i wahadłowca

C       - wyświetla/ wyłącza celownik

 

Z klawiatury numerycznej:

 

7 i 9   - poruszanie wahadłowca po płaszczyźnie xz

8 i 2   - poruszanie wahadłowca po płaszczyźnie yz

4 i 6   - poruszanie wahadłowca po płaszczyźnie xy

 

Szary +        - kompensacja czasu – przyśpiesza czas

Szary -         - kompensacja czasu – zwalnia czas

 

W wersji demonstracyjnej mamy dodatkowo:

?                 - uruchamia przedni silnik

Spacja          - uruchamia tylne silniki

 

Mysz:

 

Lewy przycisk         - służy do obracania wokół obiektu, jeśli kamera ma taką możliwość

Prawy przycisk       - służy do oddalania i przybliżania

 

 

  1. B. Karaś, A. Kaczor:

Engine gry przygodowej (6,9 MB)                                                      

Engine gry przygodowej umożliwiający poruszanie bohatera (klawisze strzałek) oraz otwieranie szafki, skrzyni, drzwi (klawisz o).

 

 

 

 

  1. D. Kubik, G. Maciąg:

Interaktywne pomieszczenie 3D (93,7 MB)              

 

Wirtualny dom, w którym można wejść w interakcje (wskaźnik myszy + lewy i prawy przycisk) z różnymi składnikami otoczenia. Warto wskazać na pilot leżący na stoliku.

 

 

 

 

 

 

 

 

Rok akademicki 2003/2004:

 

  1. W. Znamirowski

Wirtualne klocki (120KB)

 

Program umożliwiający zbudowanie i obejrzenie, zapamiętanie i odtworzenie konstrukcji z klocków.