Galeria
interesujących projektów z grafiki komputerowej
(Projekty dostępne są w postaci samorozpakowujących się archiwów)
Rok akademicki 2000/2001:
1. M.
Jedut, P. Kaczorowski, A. Knap:
X-wing kontra Tie fighter (5,2MB)
Demo prezentujące symulację walki bojowych statków kosmicznych z filmu Gwiezdne
Wojny.
Rok akademicki 2001/2002:
1. B.
Jezierski, G. Kisała:
Symulator samolotu cesna (9,4 BM)
Uproszczony pod względem zachowania samolotu symulator lotu umożliwiający odbycie lotu nad miasteczkiem akademickim PRz.
Obsługa programu zaprezentowana jest w konie początkowym.
Rok akademicki 2002/2003:
Symulator promu kosmicznego (10,2 MB)
Uwzględniający właściwości fizyczne promu kosmicznego symulator. Można dokonać próby dokowania do stacji kosmicznej Alpha.
Obsługa programu:
Sterowanie obiektami odbywa się poprzez odpowiednie
znaki z klawiatury i myszkę.
F1
– F8 – Kamery
F1 –
dynamiczna kamera, której punkt wodzący kamery znajduje się w środku wahadłowca
(jest środkiem wahadłowca)
F2 - TOP – kamera pokazująca ziemię i orbity
z góry
F3 - kamera przyczepiona do wahadłowca –
pokazująca jego przód
F4 -
kamera przyczepiona do luku wahadłowca ukazująca pozycjonowanie stacji Alfa w
stosunku do wahadłowca
F5 -
kamera przyczepiona do wahadłowca pokazująca jego tył
F6 -
kamera dynamiczna, której punkt wodzący znajduje się w środku stacji Alfa
F7 -
kamera przyczepiona do luku stacji Alfa ułatwiająca pozycjonowane obiektów
względem stacji
F8 -
dynamiczna kamera, której punkt wodzący znajduje się w środku Ziemi
F -
przejście w tryb pełnego ekranu
~ - MENU
boczne pokazujące aktualne parametry wahadłowca i Stacji Alfa
A - Axis
– włączenie/wyłączenie wyświetlania współrzędnych lokalnych dla stacji Alfa i
wahadłowca
C -
wyświetla/ wyłącza celownik
Z klawiatury numerycznej:
7 i 9 - poruszanie
wahadłowca po płaszczyźnie xz
8 i 2 -
poruszanie wahadłowca po płaszczyźnie yz
4 i 6 -
poruszanie wahadłowca po płaszczyźnie xy
Szary + -
kompensacja czasu – przyśpiesza czas
Szary - -
kompensacja czasu – zwalnia czas
W wersji demonstracyjnej mamy dodatkowo:
? -
uruchamia przedni silnik
Spacja -
uruchamia tylne silniki
Mysz:
Lewy przycisk -
służy do obracania wokół obiektu, jeśli kamera ma taką możliwość
Prawy przycisk -
służy do oddalania i przybliżania
Engine gry przygodowej (6,9 MB)
Engine gry przygodowej umożliwiający poruszanie bohatera (klawisze strzałek) oraz otwieranie szafki, skrzyni, drzwi (klawisz o).
Interaktywne pomieszczenie 3D (93,7 MB)
Wirtualny
dom, w którym można wejść w interakcje (wskaźnik myszy + lewy i prawy przycisk)
z różnymi składnikami otoczenia. Warto wskazać na pilot leżący na stoliku.
Rok akademicki 2003/2004:
Program umożliwiający zbudowanie i obejrzenie, zapamiętanie i odtworzenie konstrukcji z klocków.