Propozycje zadań projektowych z przedmiotu grafika
komputerowa:
- Interfejs
operatorski bezzałogowego obiektu latającego – wskaźniki o stanie lotu
generowane za pomocą skryptu.
Należy przygotować aplikację rysującą prędkościomierz, wysokościomierz,
sztuczny horyzont oraz wskaźnik kursu „wyrysowane” z wielokątów (bez
zastosowania tekstur). Wartości, które mają być wskazywane mają być
odbierane jako strumień pakietów UDP (najlepiej zgodnych ze STANAG 4586).
- Interfejs
operatorski bezzałogowego obiektu latającego – wskaźniki o stanie lotu
realizowane z zastosowaniem teksturowania.
Należy przygotować aplikację rysującą prędkościomierz,
wysokościomierz, sztuczny horyzont oraz wskaźnik kursu przygotowane z
maksymalnym zastosowaniem tekstur. Wartości, które mają być wskazywane
mają być odbierane jako strumień pakietów UDP (najlepiej zgodnych ze
STANAG 4586).
- Interfejs
operatorski bezzałogowego obiektu latającego – zintegrowany wskaźnik o
stanie lotu generowany za pomocą skryptu.
Należy przygotować aplikację rysującą zintegrowany wskaźnik stanu
lotu. Wartości, które mają być wskazywane mają być odbierane jako strumień
pakietów UDP (najlepiej zgodnych ze STNAG 4586).
- Interfejs
operatorski bezzałogowego obiektu latającego – wyświetlanie położenia
samolotu na mapie.
Należy przygotować aplikację rozkładającą na prostokącie fragment mapy z
programu „google maps” i rysującą na tle tej mapy miniaturkę samolotu.
Położenie samolotu na tle mapy powinno odzwierciedlać realne położenie
kurs i ew. wysokość samolotu przesyłane przez strumień pakietów UDP
(najlepiej zgodnych ze STANAG 4586).
Przykładowe
programy:
Przyrządy lotnicze
Klient
– serwer UDP
Aplikacja
rozproszona z zastosowaniem interfejsu sockets
- Graficzny
model gniazda robotów.
Wymagania na ocenę 3,0:
- Opracowanie własnej siatki robota na podstawie zdjęć lub zdobytej
dokumentacji;
- Opracowanie własnej prostej animacji robota uruchamianej automatycznie
po uruchomieniu programu
- Opracowanie oświetlenia robota.
Wymagania na ocenę 3,5:
- Uzupełnienie sceny o teksturowane elementy
- Wprowadzenie na scenę co najmniej drugiego robota
Wymagania na ocenę 4,0:
- Uzupełnienie sceny o otoczenie (fragment hali fabrycznej, laboratorium
itp.)
- Wprowadzenie dla robotów dodatkowych stopni swobody: poruszanie się na
podwoziu lub taśmociągu
- Uzupełnienie animacji o symulację przekazywania pomiędzy robotami
przedmiotów (można to zrobić przez kontenery lub taśmociągi)
Wymagania na ocenę 4,5:
- Wprowadzenie drugiego typu robota (innej siatki)
- Opracowanie interfejsu graficznego dla aplikacji umożliwiającego np.
oglądanie sceny z kilku wybranych widoków, ustalanie parametrów animacji,
zmianę animacji, zmianę warunków oświetlenia, wyświetlenie ilości klatek
na sekundę itp.
Wymagania na ocenę 5.0:
- Uzupełnienie sceny o własne dodatkowe rozwiązania (np. dodatkowe efekty
świetlne – spawanie, wprowadzenie shaderów, wieloteksturowania,
przezroczystości, mgły)
- Lub: Zaproponowanie programu do konfiguracji modelu gniazda robotów.
- Lub: Zaproponowanie programu do programowania ruchu robotów.