Propozycje zadań projektowych z przedmiotu grafika komputerowa:

 

  1. Interfejs operatorski bezzałogowego obiektu latającego – wskaźniki o stanie lotu generowane za pomocą skryptu.
    Należy przygotować aplikację rysującą prędkościomierz, wysokościomierz, sztuczny horyzont oraz wskaźnik kursu „wyrysowane” z wielokątów (bez zastosowania tekstur). Wartości, które mają być wskazywane mają być odbierane jako strumień pakietów UDP (najlepiej zgodnych ze STANAG 4586).
  2. Interfejs operatorski bezzałogowego obiektu latającego – wskaźniki o stanie lotu realizowane z zastosowaniem teksturowania.
    Należy przygotować aplikację rysującą prędkościomierz, wysokościomierz, sztuczny horyzont oraz wskaźnik kursu przygotowane z maksymalnym zastosowaniem tekstur. Wartości, które mają być wskazywane mają być odbierane jako strumień pakietów UDP (najlepiej zgodnych ze STANAG 4586).
  3. Interfejs operatorski bezzałogowego obiektu latającego – zintegrowany wskaźnik o stanie lotu generowany za pomocą skryptu.
    Należy przygotować aplikację rysującą zintegrowany wskaźnik stanu lotu. Wartości, które mają być wskazywane mają być odbierane jako strumień pakietów UDP (najlepiej zgodnych ze STNAG 4586).
  4. Interfejs operatorski bezzałogowego obiektu latającego – wyświetlanie położenia samolotu na mapie.
    Należy przygotować aplikację rozkładającą na prostokącie fragment mapy z programu „google maps” i rysującą na tle tej mapy miniaturkę samolotu. Położenie samolotu na tle mapy powinno odzwierciedlać realne położenie kurs i ew. wysokość samolotu przesyłane przez strumień pakietów UDP (najlepiej zgodnych ze STANAG 4586).

Przykładowe programy:
     Przyrządy lotnicze

     Klient – serwer UDP

     Aplikacja rozproszona z zastosowaniem interfejsu sockets

  1. Graficzny model gniazda robotów.
    Wymagania na ocenę 3,0:
    - Opracowanie własnej siatki robota na podstawie zdjęć lub zdobytej dokumentacji;
    - Opracowanie własnej prostej animacji robota uruchamianej automatycznie po uruchomieniu programu
    - Opracowanie oświetlenia robota.
    Wymagania na ocenę 3,5:
    - Uzupełnienie sceny o teksturowane elementy
    - Wprowadzenie na scenę co najmniej drugiego robota
    Wymagania na ocenę 4,0:
    - Uzupełnienie sceny o otoczenie (fragment hali fabrycznej, laboratorium itp.)
    - Wprowadzenie dla robotów dodatkowych stopni swobody: poruszanie się na podwoziu lub taśmociągu
    - Uzupełnienie animacji o symulację przekazywania pomiędzy robotami przedmiotów (można to zrobić przez kontenery lub taśmociągi)
    Wymagania na ocenę 4,5:
    - Wprowadzenie drugiego typu robota (innej siatki)
    - Opracowanie interfejsu graficznego dla aplikacji umożliwiającego np. oglądanie sceny z kilku wybranych widoków, ustalanie parametrów animacji, zmianę animacji, zmianę warunków oświetlenia, wyświetlenie ilości klatek na sekundę itp.
    Wymagania na ocenę 5.0:
    - Uzupełnienie sceny o własne dodatkowe rozwiązania (np. dodatkowe efekty świetlne – spawanie, wprowadzenie shaderów, wieloteksturowania, przezroczystości, mgły)
    - Lub: Zaproponowanie programu do konfiguracji modelu gniazda robotów.
    - Lub: Zaproponowanie programu do programowania ruchu robotów.