Propozycje zadań projektowych z przedmiotu grafika
komputerowa, rok ak. 2008/2009:
- „Ósemka”
Zadanie podstawowe – wyrysowanie „leżącej” ósemki na
ekranie, śledzenie ruchu myszy (palca) poruszającego się po „ósemce” i nagradzanie
za poprawne podążanie po rysunku.
Rozbudowa aplikacji – generowanie wraz z ruchem rysunków i opowiadania.
Wstępna specyfikacja gry „ósemka”
- Gra „biedronka”
Zaproponowanej 2 lub 3 wymiarowej gry (interaktywnego opowiadania), w
której bohater biedronka podróżuje i spotyka różne zwierzęta zachęcające
dziecko do wykonywania różnych ćwiczeń.
Scenariusz gry „Biedronka”, cześć
1.
- Gra „wycieczka”
Zaproponowanie 3 lub 2 wymiarowej gry (interaktywnego opowiadania), w
której bohater (para bohaterów) napotykają zdarzenia/zadania, które muszą
rozwiązać zgodnie z zadanymi ograniczeniami i wzorcami postępowania.
- Rzeszów w Google Earth.
Zamodelowanie wybranych kompleksów architektonicznych i kampusu
Politechniki Rzeszowskiej w programie Google Earth i zamieszczenie ich w
bazie danych programu.
- Interaktywny przewodnik po kampusie Politechniki
Rzeszowskiej
Zadanie podstawowe - zamodelowanie zespołu budynków Politechniki
Rzeszowskiej i opracowanie oprogramowania do prostej nawigacji po
kampusie.
Rozbudowa aplikacji – wprowadzenie bazy danych istotnych pomieszczeń i
reguł kierowania osób do wybranych pomieszczeń.
- Interaktywny model Katedry Informatyki i
Automatyki PRz.
Zaproponowanie aplikacji pozwalającej „zwiedzanie” Katedry.
Uzupełnienie programu o cześć bazodanową dotyczącą znajdowania
pracowników, laboratoriów, obciążenia sal itp.
- Generowanie siatek postaci w programie Blender
dostosowany do importu do silników gier Dark GDK i XNA.
Opracowanie przewodnika, jak wygenerować postać w programie Blender,
jak wyeksportować do formatu akceptowanego przez engine’y Dark GDK lub
XNA, jak „załadować” postać do gry.
- Uruchomienie i przetestowanie przykładowych
aplikacji MS Robotics Studio.
- Opracowanie metodyki automatycznego generowania
interfejsów z zastosowaniem biblioteki Java FX (konsultant – dr inż.
T. Żabiński)
- Rozbudowa funkcjonalności graficznej kontrolki
Java Free Chart (konsultant – dr inż. T. Żabiński).
- OpenGL SL
Generowanie shaderów w OpenGL
- OpenGL ES
Tworzenie aplikacji
graficznych na platformy przenośne.
- Java 3D
Przewodnik po tworzeniu aplikacji graficznych z zastosowaniem Java3D.
- M3G
Tworzenie scen graficznych na urządzenia przenośne z zastosowaniem Java.
- Modelowanie mimiki twarzy.
Program ma za zadanie generować mimikę lalki lub misia. Należy przygotować
miny wyrażające uśmiech, smutek, żal, zdziwienie, zainteresowanie. Miny
mają być wywoływane przez interfejs (przyciski, okno dialogowe). Przejście
pomiędzy minami powinno następować płynnie. W osobnym trybie pracy program
powinien na przyciśnięcie określonego klawisza mrugać oczami.
- Modelowanie gestów ciała.
Program ma za zadanie modelować przykładowe gesty ciała, np. podanie ręki,
machanie ręką na powitanie/ pożegnanie, podnoszenie ręki prawej,
podnoszenie ręki lewej, skakanie, obracanie się wokół własnej osi,
poruszanie się do przodu, do tyłu, na boki.
- Modelowanie ruchu ust.
Ruchy ust – prosta postać powinna „móc” układać usta w kształtach
charakterystycznych dla poszczególnych samogłosek (u, o, a, e, i) z płynną
zmianą pomiędzy tymi samogłoskami;
Należy zamodelować również wysuwanie języka.
- Gra pomagająca rozwój dzieci niepełnosprawnych –
wirtualne zakupy.
W grze trzeba zdefiniować bohatera, awatary oraz otoczenie – sklep.
Bohater musi zrobić zadane mu zakupy.
- Gra – ubieranie się.
- Gra – układanie zabawek w pokoju.
- Gra – segregowanie obiektów.
- Zestaw materiałów
laboratoryjnych do przedmiotu grafika komputerowa-laboratorium w oparciu o
bibliotekę GLUT.
- Generowanie
obiektów trójwymiarowych w programie Blender do
włączenia do biblioteki OpenGL.