Propozycje zadań projektowych z przedmiotu grafika komputerowa, rok ak. 2006/2007:

 

  1. Gra pomagająca rozwój dzieci niepełnosprawnych.
    Po ekranie mają się poruszać po losowej trajektorii 3D proste, animowane obiekty (np. lokomotywa (rusza kołami i puszcza parę), samochód, balon (zmienia kolory), lalka (macha ręką)). Dziecko ma mieć możliwość „złapania” obiektu myszą. Po złapaniu ma nastąpić nagroda – specjalna animacja (pęknięcie balonu, gwizd lokomotywy, uśmiech lali itp.). W drugim trybie pracy program ma zwracać położenie złapanego obiektu.

 

  1. Modelowanie mimiki twarzy.
    Program ma za zadanie generować mimikę lalki lub misia. Należy przygotować miny wyrażające uśmiech, smutek, żal, zdziwienie, zainteresowanie. Miny mają być wywoływane przez interfejs (przyciski, okno dialogowe). Przejście pomiędzy minami powinno następować płynnie. W osobnym trybie pracy program powinien na przyciśnięcie określonego klawisza mrugać oczami.

 

  1. Modelowanie gestów ciała.
    Program ma za zadanie modelować przykładowe gesty ciała, np. podanie ręki, machanie ręką na powitanie/ pożegnanie, podnoszenie ręki prawej, podnoszenie ręki lewej, skakanie, obracanie się wokół własnej osi, poruszanie się do przodu, do tyłu, na boki.

 

  1. Modelowanie ruchu ust.
    Ruchy ust – prosta postać powinna „móc” układać usta w kształtach charakterystycznych dla poszczególnych samogłosek (u, o, a, e, i) z płynną zmianą pomiędzy tymi samogłoskami;
    Należy zamodelować również wysuwanie języka.

 

  1. Wirtualne klocki.
    Program powinien umożliwiać oglądanie trójwymiarowych klocków, a następnie składanie z nich wirtualnych budowli.

 

  1. Wirtualny tangram.
    Program powinien umożliwiać układanie płaskich obrazków z podstawowych figur: kół, trójkątów, czworokątów itd.