Propozycje zadań projektowych z przedmiotu grafika
komputerowa, rok ak. 2006/2007:
- Gra
pomagająca rozwój dzieci niepełnosprawnych.
Po ekranie mają się poruszać po losowej trajektorii 3D proste, animowane
obiekty (np. lokomotywa (rusza kołami i puszcza parę), samochód, balon
(zmienia kolory), lalka (macha ręką)). Dziecko ma mieć możliwość
„złapania” obiektu myszą. Po złapaniu ma nastąpić nagroda – specjalna
animacja (pęknięcie balonu, gwizd lokomotywy, uśmiech lali itp.). W drugim
trybie pracy program ma zwracać położenie złapanego obiektu.
- Modelowanie
mimiki twarzy.
Program ma za zadanie generować mimikę lalki lub misia. Należy przygotować
miny wyrażające uśmiech, smutek, żal, zdziwienie, zainteresowanie. Miny
mają być wywoływane przez interfejs (przyciski, okno dialogowe). Przejście
pomiędzy minami powinno następować płynnie. W osobnym trybie pracy program
powinien na przyciśnięcie określonego klawisza mrugać oczami.
- Modelowanie
gestów ciała.
Program ma za zadanie modelować przykładowe gesty ciała, np. podanie ręki,
machanie ręką na powitanie/ pożegnanie, podnoszenie ręki prawej,
podnoszenie ręki lewej, skakanie, obracanie się wokół własnej osi,
poruszanie się do przodu, do tyłu, na boki.
- Modelowanie
ruchu ust.
Ruchy ust – prosta postać powinna „móc” układać usta w kształtach
charakterystycznych dla poszczególnych samogłosek (u, o, a, e, i) z płynną
zmianą pomiędzy tymi samogłoskami;
Należy zamodelować również wysuwanie języka.
- Wirtualne
klocki.
Program powinien umożliwiać oglądanie trójwymiarowych klocków, a następnie
składanie z nich wirtualnych budowli.
- Wirtualny
tangram.
Program powinien umożliwiać układanie płaskich obrazków z podstawowych
figur: kół, trójkątów, czworokątów itd.