Rok studiów: |
II DUMFL |
|
Przedmiot: |
Projekt |
|
|
Prowadzący: |
dr inż. Sławomir Samolej pokój: D102c email:
ssamolej@prz-rzeszow.pl |
Zasady uzyskania zaliczenia:
Efektem pracy projektowej ma być dokument zawierający opracowanie na zadany temat. Praca projektowa jest realizowana w zespołach 2-osobowych. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się realizowanie prac w zespołach 1 lub 3-osobowych. Jeden temat projektowy realizowany może być tylko przez jeden zespół projektowy. W podsumowaniu pracy powinno zostać określone, które elementy opracowania opracowywał dany współautor. Warunkiem uzyskania najwyższej oceny jest przygotowanie opracowania w terminie do przedostatnich zajęć oraz wygłoszenie referatu (10 min) na forum grupy projektowej na temat zrealizowanego zadania projektowego.
Tematy projektów:
1. Mechanizmy programowania współbieżnego i
rozproszonego na platformę Windows
Projekt obejmuje przygotowanie opracowania skierowanego do programistów systemowych obejmujący zestawienie funkcji systemu Windows umożliwiających tworzenie oprogramowania współbieżnego oraz komunikacji pomiędzy współbieżnymi wątkami i programami.
Literatura:
2. Mechanizmy programowania współbieżnego i
rozproszonego na platformę Linux
Projekt obejmuje przygotowanie opracowania skierowanego do programistów systemowych obejmujący zestawienie funkcji systemu Windows umożliwiających tworzenie oprogramowania współbieżnego oraz komunikacji pomiędzy współbieżnymi wątkami i programami.
Literatura:
3. Tworzenie aplikacji współbieżnych i
rozproszonych z zastosowaniem języka Java.
Opracowanie powinno być wprowadzeniem do zasad tworzenia aplikacji współbieżnych i rozproszonych w oparciu o dostępne biblioteki języka Java.
Literatura:
4. Tworzenie interaktywnej grafiki 3D z
zastosowaniem DirectX.
Projekt obejmuje przygotowanie średnio zaawansowanej aplikacji w języku C/C++ z zastosowaniem biblioteki DirectX zawierającej interaktywną animację 3D.
Literatura:
· Belczarz Ł.,Bury J.: Standard Direct3D – wprowadzenie, Politechnika Rzeszowska 2006.
· Sanchez J., Canton M.: Direct3D. Programowanie
grafiki trójwymiarowej w DirectX. Biblia, Helion 2001.
5. Tworzenie interaktywnej grafiki 3D z
zastosowaniem Java3D
Projekt obejmuje przygotowanie średnio zaawansowanej aplikacji w języku Java z zastosowaniem biblioteki Java3D zawierającej interaktywną animację 3D.
Literatura:
· Koczułap P., Bil A. Java3D, Politechnika Rzeszowska 2006.
· http://java.sun.com/products/java-media/3D/
6. Tworzenie interaktywnej grafiki 3D z
zastosowaniem OpenGL
Projekt obejmuje przygotowanie średnio zaawansowanej aplikacji w języku C/C++ z zastosowaniem biblioteki OpenGL zawierającej interaktywną animację 3D.
Literatura:
· mail.prz-rzeszow.pl/~ssamolej
· Wright R. S. Jr., Lipchak B.: OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III, Helion 2004
· Hawkins K., Astle D.: OpenGL. Programowanie gier, Helion 2003.
7. Historia kryptografii
Projekt obejmuje przygotowanie opracowania dotyczącego metod ochrony danych i chronionego przesyłu danych od czasów starożytnych, do chwili obecnej.
8. Wprowadzenie do kryptografii z kluczem
publicznym, zasada działania, przykłady zastosowań.
Projekt obejmuje przygotowanie opracowania dotyczącego zasad działania kryptografii z kluczem publicznym wraz z omówieniem zasad działania wybranych aplikacji stosujących ten rodzaj kryptografii.
9. Instalacja i konfiguracja punktu wystawiania i
zarządzania certyfikatami na platformęWindows2003, programy systemowe do
generacji podpisów i zarządzania certyfikatami.
Opracowanie powinno zawierać zasady instalacji punktu wystawiania i zarządzania certyfikatami na platformę Windows2003.
Literatura:
· Adams C., Lloyd S.: Podpis elektroniczny, klucz publiczny, Wydawnictwo Robomatic 2001.
10. Certyfikat X509 - specyfikacja, mechanizmy
uzyskiwania.
Certyfikat X509 jest strukturą danych najczęściej
stosowaną w programach stosujących kryptografię z kluczem publicznym.
Opracowanie powinno szczegółowo prezentować poszczególne pola struktury. Do
opisu struktur potrzebna będzie znajomość notacji ASN1.
Literatura:
· Adams C., Lloyd S.: Podpis elektroniczny, klucz publiczny, Wydawnictwo Robomatic 2001.
· rfc3280: Internet X.509 Public Key
Infrastructure Certificate and Certificate Revocation List (CRL) Profile.
· rfc3279: Algorithms and Identifiers
for the Internet X.509 Public Key Infrastructure Certificate and Certificate
Revocation List (CRL) Profile.
11. Biblioteka CryptoAPI Microsoft - podstawowe
zastosowania.
Biblioteka CryptoAPI Microsoft umożliwia tworzenie aplikacji kryptograficznych z zastosowaniem kryptografii z kluczem publicznym. Opracowanie powinno stanowić przewodnik dla programisty zamierzającego tworzyć aplikacje kryptograficzne.
Literatura:
12. Standard ATL - wprowadzenie.
Opracowanie powinno zawierać praktyczne wprowadzenie do standardu ATL (Active Template Library) przeznaczone dla programistów znających język C++ i podstawy programowania w Windows.
Literatura:
13. Technologia ActiveX - wprowadzenie.
Opracowanie powinno zawierać praktyczne wprowadzenie do standardu ActiveX przeznaczone dla programistów znających język C++ i podstawy programowania w Windows.
Literatura:
14. Projekt JOGL API
Opracowanie powinno zwierać wprowadzenie do programowania aplikacji graficznych zgodnych ze specyfikacją JOGL (powiązanie języka Java bezpośrednio ze standardem OpenGL).
Literatura:
15. Przegląd realizacji algorytmów sortowania w języku
C.
Opracowanie powinno zwierać przegląd algorytmów sortowania i zasady ich realizacji z zastosowaniem języka C/C++.
Literatura:
· Cormen T. C., Leiserson C. E., Rivest L. R.: Wprowadzenie do algorytmów, WNT1997.
· Aho A. V., Ullman J. D.: Wykłady z Informatyki z przykładami w języku C, Helion 2003.
· Aho A. V., Hopcroft J. E., Ullman J. D.: Algorytmy i struktury danych, Helion 2003.
· Drozdek A., Simon D.: Struktury danych w języku C, WNT Warszawa 1996
· Kernighan W., Ritichie D.M.: Język ANSI C, WNT Warszawa 1994
16. Zaawansowane metody formatowania dokumentów z
zastosowaniem OpenOffice Writer.
17. Tworzenie zaawansowanych arkuszy kalkulacyjnych
z zastosowaniem OpenOffice Calc.
18. Tworzenie zaawansowanych prezentacji z
zastosowaniem OpenOffice Impress.
19. Konfiguracja IIS Microsoft na potrzeby
komunikacji szyfrowanej.