HARMONOGRAM zdalnej realizacji wykładów z przedmiotu "Eksploracja danych"
Planowana data wykładu | Tematyka | Symbole rozdziałów oraz numery stron z odnośnym materiałem | Komentarze | Na
żywo (Discord, kanał głosowy EKD) |
2020-10-17 |
1. Podejmowanie decyzji w zarządzaniu 2. Wspomaganie decyzji na podstawie analizy danych 3. Od zapytań i raportowania do eksploracji danych |
R-1; strony 1-15 |
2020-10-17 godz.16.00 |
|
2020-10-18 |
1. Wybrane formaty danych do analizy 2. Praca z danymi w języku R |
R-2; strony 1-5 R-2; strony 6-21 |
Rozdziały 2 i 3 wykładu zawierają materiał stanowiący przygotowanie do
zaplanowanych ćwiczeń laboratoryjnych. Stanowczo zalecam: a) zainstalowanie (bezpłatnego) środowiska R na własnym komputerze b) pobranie wykorzystanego w wykładzie pliku Samochody (jest dostępny na stronie przedmiotu) i prześledzenie omawianych operacji. |
2020-10-18 godz.15.00 |
2020-10-24 |
1.
Wstępne przetwarzanie danych 2. Hurtownie danych i aplikacje Business Intelligence - część 1 |
R-4;
strony 1-6 R-5; strony 1-12 |
2020-10-24 godz.8.00 |
|
2020-11-07 | 1. Hurtownie danych i aplikacje Business Intelligence - część 2 | R-5; strony 13-22 |
2020-11-07 godz.8.00 |
|
2020-11-14 |
1. Drzewa decyzyjne i reguły klasyfikacji 2. Grupowanie |
R-6;
strony 1-9 R7; strony 1-6 |
2020-11-14 godz.8.00 |
|
2020-11-21 | Analiza asocjacji | R-8; strony 1-14 |
2020-11-21 godz.8.00 |
|
2020-12-05 | Podsumowanie i kolokwium |
2020-12-05 godz.8.00 |
UWAGI:
1. W ramach zdalnej realizacji wykładu należy na podstawie zajęć na żywo oraz udostępnionych slajdów samodzielnie opanować wskazany zakres materiału.
2. Zalecam systematyczną pracę nad materiałem. Stopień jego opanowania zostanie sprawdzony w pisemnym teście na koniec semestru.
3. W przypadku wątpliwości lub pytań bardzo proszę o kontakt e-mailowy, a w pilnych przypadkach telefoniczny (nr mojej komórki udostępnię osobom, które poproszą o to w mailu).
4. Wykłady na żywo mają stanowić ważne uzupełnienie samodzielnej pracy nad materiałem, np. o możliwość zadawania pytań w trybie on-line.